Ongelmia SOLIDWORKSIN asennuksessa? Kokeile näitä neljää vinkkiä!

SOLIDWORKS asennusongelma
24.9.2019

Tukipalvelumme ratkoo säännöllisesti SOLIDWORKSin asennukseen liittyviä haasteita. Kokosimme blogiin niistä yleisimmät sekä vinkit haasteiden taklaamiseen.

Vinkki 1 – Muista Installation Manager SOLIDWORKSin asennuksessa

On yleistä, että asiakas käynnistää asennuksen ilman Installation Manageria. Jos asennus tehdään ilman sitä, voivat ohjelman kannalta tärkeät Windows-lisäosat jäädä asentumatta.

Esimerkki: Jos SOLIDWORKSin lisenssimanageri asennetaan pelkästään sen asennus-exellä, voi osa SOLIDWORKSin toiminnan kannata tärkeistä .Net Frameworkin versioista jäädä asentumatta serverille.  

Vinkki 2 – Lataa täysi SOLIDWORKS-asennuspaketti


Toinen yleinen tukipalvelussa esille tullut ongelma liittyy siihen, että asiakas ei ole asennuksen yhteydessä ladannut täyttä asennuspakettia. Tämä johtuu tavallisesti siitä, että asiakas tekee ohjelmasta vain upgrade-asennuksen. Myöhemmin asennuspaketin käyttö ei välttämättä onnistu, koska se ei sisällä kaikkia tarvittavia tiedostoja

Suosittelemme aina lataamaan täyden asennuspaketin serverille. Silloin kyseisestä asennuspaketista voidaan asentaa ohjelmia vuosienkin kuluttua työasemille.

SOLIDWORKS ohjelmiston lataus

Kuva: Näin lataat täydellisen asennuspaketin SOLIDWORKSista koneellesi.

 

Vinkki 3 – Jos SOLIDWORKS kaatuilee, tee Repair-korjausasennus

On tilanteita, joissa asennus menee läpi ilman virheitä, mutta SOLIDWORKS kaatuilee, eikä toimi oikein. Näissä tilanteissa ohjeistamme asiakasta tekemään Repair-korjausasennuksen.

Sen voi tehdä menemällä työasemassa ohjauspaneeliin ja valitsemalla Lisää/Poista sovelluksia. Listasta valitaan SOLIDWORKS-asennus, jonka jälkeen ylhäältä valitaan Muuta. Esiin aukeavasta Installation Managerista valitaan Repair.

SOLIDWORKS ohjelmisto

Kuva: Täältä löydät Repair-asennuksen

 

Vinkki 4 – rekisteröi uusin SOLIDWORKS-versio

Jos SOLIDWORKSin lataaminen ei onnistu, sillä asiakasportaalissa näet lukon kuvia, johtuu tämä tavallisesti siitä, että asiakas ei ole rekisteröinyt Register My Products -kohdasta uusinta saatavilla olevaa SOLIDWORKS-versiota. Rekisteröinnin jälkeen lukon kuvat poistuvat ja lataaminen onnistuu. Lataaminen ei tästä huolimatta onnistu, ota yhteyttä tukipalveluumme.f

 

SOLIDWORKS

Kuva: näin löydät SOLIDWORKSin asiakasportaalista Register My Products -kohdan.

 

Lisää asennusohjeita löydät tukiportaalistamme. Tukipalvelumme sisältyy SOLIDWORKSin ylläpitopalveluun. Voit luoda portaaliin tunnukset tukipalvelun saamiseksi.