Käyttöönottopalvelu

 

SOLIDWORKS PDM -järjestelmän käyttöönotto meni hyvin. CadWorksin asiantuntija tiesi mitä teki ja toimi ripeästi. Hän osasi antaa suosituksia, mikä oli todella tärkeää. Hän ehti keskustella uuden järjestelmän tuomista mahdollisuuksista niin, että saimme räätälöityä sen tukemaan paremmin tarpeitamme. Suosittelen CadWorksin tapaa toimia muillekin!

Lasse Suihko, Chief Mechanical Engineer, Cojot Oy

 

Toimintamme kulmakiviä on se, että emme ole pelkkä lisenssitoimittaja. Siksi sitoudumme vahvasti ohjelmiston onnistuneeseen käyttöönottoon jokaisessa asiakasorganisaatiossa. Nopea ja tehokas käyttöönotto on mahdollista vain, kun käyttöönottoa tuetaan perusteellisella koulutuksella ja osaavalla tukipalvelulla. Me pidämme kanssanne huolta siitä, että investointi saadaan tuottamaan nopeasti ja käyttäjät oppivat hyödyntämään uusia työkaluja tehokkaasti. Yhteistyömme jatkuu tiiviinä myös käyttöönoton jälkeen.

RYHTIÄ KÄYTTÖÖNOTTOON

Käyttöönotto on ylivoimaisesti tärkein yksittäinen vaihe sen jälkeen, kun päätös ohjelmiston hankinnasta on tehty. Jotta investoinnit saadaan tuottamaan ja tieto kulkemaan, koulutuksiin ja käyttöönottoon on syytä panostaa. Ohjelmistotoimittajan roolia käyttöönoton onnistumisessa ei voi korostaa liikaa.

VASTAUKSET VALMIINA

Uusi ohjelmisto nostaa esiin monia kysymyksiä. Suunnittelijat pohtivat esimerkiksi miten tiedostot tallennetaan, kuinka ohjelma kannattaa asentaa tai miten hakupolut tulisi asettaa, jotta kirjastot ja piirustuspohjat toimivat parhaiten. Lisenssitoimituksen yhteydessä teille toimitetaan suomenkielinen CadWorks-aloitusopas, josta löytyy vastaus moneen tärkeään kysymykseen.

PÄÄKÄYTTÄJÄ AVAINASEMASSA

Heti aluksi on tärkeää nimetä SOLIDWORKS-pääkäyttäjä ja valtuuttaa hänet luomaan järjestelmän vaatimat toimintatavat ja säännöt. Jos eri käyttäjille sallitaan tallennus satunnaisiin paikkoihin ja nimeämisessä ei ole sääntöjä, seurauksena on kalliiksi tuleva kaaos jonkin ajan kuluttua. Pääkäyttäjä kannattaa lähettää heti käyttöönottovaiheessa pääkäyttäjäkurssille. Asennettavana on tavallisesti useita koneita, jolloin helpoin tapa on tehdä asennus keskitetysti palvelimen kautta.

TIETO HALLINTAAN

Suunnitteluautomaation perustana on aina tiedon eheys. Kun perusta on kunnossa, on helppo nostaa automaation tasoa ja siirtää tietoa järjestelmästä toiseen.

5 ASKELTA ONNISTUNEESEEN KÄYTTÖÖNOTTOON: 

  1. Johdon sitoutuminen uuden järjestelmän käyttöönottoon
  2. Tavoitteellinen aikataulutus
  3. Uuden järjestelmän hyväksyttäminen suunnitteluryhmällä
  4. Kunnossa oleva laite- ja verkkoympäristö
  5. Tehtävään omistautunut pääkäyttäjä

Hyvin hoidetun käyttöönoton hyödyt ovat mittavat. Nopeampi suunnittelun läpimenoaika ja uusien tuotteiden saattaminen markkinoille parantaa kannattavuutta ja mahdollistaa liiketoiminnan kasvun nykyisilläkin suunnitteluresursseilla!