Case Meka Pro: AutomateWorksilla tarkat kuvat jo tarjousvaiheessa – näin Meka helpotti asiakkaan ostopäätöstä!

Meka Pro
27.1.2017

Meka Pro otti AutomateWorksin työkaluksi jokapäiväiseen tarjousprosessiin. Nyt asiakkaille pystytään toimittamaan tarkat piirustukset ja yksityiskohtaiset mittatiedot tuotteesta jo tarjousvaiheessa ostopäätöksen tueksi. Näin asiakas todella tietää, mitä on ostamassa, ja lopputuloksena on sujuvammat kaupat ja tyytyväisempi asiakas.

– Halusimme tehostaa työtä ja nopeuttaa tarjousprosessia. Aiemmin jokainen piirustus piirrettiin alusta asti, ja kokoonpanon hinta laskettiin erikseen Excelilllä. AutomateWorksilla saan laskettua tuotteen eri versioiden omakustannushinnan, ja konfiguraattorilla tuotan piirustuksen tarjouksen liitteeksi, kertoo tuotantopäällikkö Aarne Hautajärvi, joka vastaa Mekalla pistorasiapylväiden tarjousmateriaalien laatimisesta myynnin käyttöön.

Mekan asiakkaille päin näkyvin muutos on se, että asiakas saa tarjousvaiheessa tarkemmat piirustukset ja mittatiedot. Automaattityökalun avulla tuotteissa käytettävät kalusteet saadaan mallinnettua tarkemmin, jolloin tarjouksen kuvat ja materiaalit vastaavat paremmin lopputuotetta.

– Mitä tarkempaa tarjousmateriaalia asiakkaalle toimitetaan, sitä vähemmän asiakkaalla on kysyttävää ja sitä vähemmän jää tulkinnanvaraa. Teknisiin spekseihin liittyvä varmistelu on selvästi vähentynyt, Hautajärvi kertoo.

Nopea tarjous saattaa ratkaista kaupat

Meka on aina pyrkinyt saamaan tarjouksen asiakkaalle mahdollisimman nopeasti. AutomateWorks on nopeuttanut tarjousprosessia entisestään.

­– Usein pistorasiapylväät ovat asiakkaalle vain pieni osa suurta kokonaisuutta. Asiakas ei halua jäädä vatvomaan hankintaa vaan tekee ratkaisut nopeasti. Kaupan syntymisen kannalta saattaa olla ratkaisevaa, että pystymme antamaan mahdollisimman tarkan tarjouksen mahdollisimman nopeasti. Juuri siihen AutomateWorks on tuonut lisätehoja, Aarne Hautajärvi iloitsee.

”Asiakkaamme oli vaikuttunut siitä, miten nopeasti tarjous tuli ja miten tarkka se oli.”

”Jos tarjous jättää liikaa kysymyksiä, se saattaa olla jopa kaupan este. Asiakkaan on helpompi tehdä ostopäätös, kun kuva kertoo tarkasti, millaisesta järjestelmästä on kyse.”

Lue lisää aiheesta