Ota yhteyttä Tukipalvelu 

Virheetön suunnittelu - illuusioko?

BLOGI | 25.5.2016

Artikkelin otsikkokuva.
Moniko on tulostanut piirustuksen ja huomannut ruudullaan olevassa kuvassa puutteita? Itselläni kävi näin yhdeksän kertaa kymmenestä kun tein työkuvia. Jokaista valmista kuvaa kohden tulostin vähintään 5 paperia "turhaan".
 
Entäs jos tulostus olisikin ollut vain kopiointi tuotantokansioon? Olisin voinut päivittää kuvan tarvittaessa ja kukaan ei olisi saanut käsiinsä vanhentunutta kopiota ja puutteellisella kuvalla ei olisi varmistettu mitään.
 
Ja vaikka puutteellinen kuva olisi ollut ensimmäisen käyttäjän näytöllä, hän olisi huomauttanut minulle siitä ja olisin korjannut kuvan puutteen. Muutaman  minuutin kuluttua kaikilla olisi ollut parempi kuva käytettävissään.
 
Kun mietitään paljonko aikaa kuvien käsittely: tulostaminen, paperien kopioiminen, 2D kuvan tulkitseminen ottaa, on merkillistä että vielä epäillään sähköisen, paperittoman toiminnan etuja? On totta että yksittäinen tulostettu kuva ei maksa kuin 0,01 euroa, mutta mikä on virhellisen / puutteellisen kuvan kustannusvaikutus?
  • Piirustuksien tarkistuksessa työmäärä on noin 10 minuuttia (Monellako on oikeasti toimiva tarkistusprosessi?) (10€)
  • Tuotannonsuunnittelussa menetetty työmäärä on noin 1h (50€)
  • Tuotannossa, menetetty työ on työaika + materiaalihukka + koneaika (500€)
  • Pakkauksessa havaittuna virhe voi jo vaikuttaa toimitusaikaan (500+sakko 1000€
  • Asiakkaalla havaittu virhe aiheuttaa seuraavan tilauksen peruuntumisen ( 50000€)
 
Joten, olisiko aika keskittyä siihen että saadaan aikaan prosessi jossa virheet havaitaan ja niihin reagoidaan heti: Eli otetaan käyttöön prosessi jossa ei tehdä tarpeettomia liikkeitä ja huolehditaan että kaikki kolleegat osaavat ja ymmärtävät ennaltaehkäisevän operoinnin merkityksen!
 
Jos mietit että kuinka se onnistuu? Pistä minulle postia niin kerron sen Sinulle.

SINUA SAATTAISI KIINNOSTAA MYÖS


Artikkelin pikkukuvake
Blogi | 1.3.2016
Terveiset Dallasista!
CadWorks Oy pokkasi tapahtumasta peräti kolme päämiehen palkintoa. Lisäksi pääsimme 10 parhaan jälleenmyyjän joukkoon koko Euroopassa ja myyntijoukkueestamme löytyy nyt Pohjois-Euroopan 4. paras myyjä. Lue, …
Lue lisää
Artikkelin pikkukuvake
Blogi | 15.11.2016
Tietokone suunnittelijan tärkeimpänä työkaluna kuntoon
Osa 1: Näytönohjaimen päivitys kaatumis- ja hitausongelmat. Yli 90% kaikista SOLIDWORKSiin liittyvistä hidastumis-, kaatumis- ja näytönpäivitysongelmista johtuu näytönohjaimesta tai asennetuista ajureista.
Lue lisää
Artikkelin pikkukuvake
Blogi | 12.11.2018
Virtuaalisuus tulee suunnitteluun askel kerrallaan
Tekniikan kehittyessä työtavat ja tiedonjako kehittyvät. Uusia tekniikoita jakaa suunnittelijan tuottamaa tietoa ilmestyy jatkuvasti. Paperipiirustus kuitenkin istuu tiukassa yritysten prosesseissa. Oma veikkaukseni on, että virtuaalisuus …
Lue lisää