Contact us Support 

Ongelmia SOLIDWORKSIN asennuksessa? Kokeile näitä neljää vinkkiä!

BLOG | 24.9.2019

Article header image

Vinkki 1 – Muista Installation Manager SOLIDWORKSin asennuksessa

On yleistä, että asiakas käynnistää asennuksen ilman Installation Manageria. Jos asennus tehdään ilman sitä, voivat ohjelman kannalta tärkeät Windows-lisäosat jäädä asentumatta.

Esimerkki: Jos SOLIDWORKSin lisenssimanageri asennetaan pelkästään sen asennus-exellä, voi osa SOLIDWORKSin toiminnan kannata tärkeistä .NET Frameworkin versioista jäädä asentumatta serverille.  

Vinkki 2 – Lataa täysi SOLIDWORKS-asennuspaketti


Toinen yleinen tukipalvelussa esille tullut ongelma liittyy siihen, että asiakas ei ole asennuksen yhteydessä ladannut täyttä asennuspakettia. Tämä johtuu tavallisesti siitä, että asiakas tekee ohjelmasta vain upgrade-asennuksen. Myöhemmin asennuspaketin käyttö ei välttämättä onnistu, koska se ei sisällä kaikkia tarvittavia tiedostoja

Suosittelemme aina lataamaan täyden asennuspaketin serverille. Silloin kyseisestä asennuspaketista voidaan asentaa ohjelmia vuosienkin kuluttua työasemille.

 

C:\Users\KERIM~1.ARI\AppData\Local\Temp\SNAGHTML639c6d6.PNG

Kuva: Näin lataat täydellisen asennuspaketin SOLIDWORKSista koneellesi.

 

Vinkki 3 – Jos SOLIDWORKS kaatuilee, tee Repair-korjausasennus

On tilanteita, joissa asennus menee läpi ilman virheitä, mutta SOLIDWORKS kaatuilee, eikä toimi oikein. Näissä tilanteissa ohjeistamme asiakasta tekemään Repair-korjausasennuksen.

Sen voi tehdä menemällä työasemassa ohjauspaneeliin ja valitsemalla Lisää/Poista sovelluksia. Listasta valitaan SOLIDWORKS-asennus, jonka jälkeen ylhäältä valitaan Muuta. Esiin aukeavasta Installation Managerista valitaan Repair.

 


Kuva: Täältä löydät Repair-asennuksen

 

Vinkki 4 – rekisteröi uusin SOLIDWORKS-versio

Jos SOLIDWORKSin lataaminen ei onnistu, sillä asiakasportaalissa näet lukon kuvia, johtuu tämä tavallisesti siitä, että asiakas ei ole rekisteröinyt Register My Products -kohdasta uusinta saatavilla olevaa SOLIDWORKS-versiota. Rekisteröinnin jälkeen lukon kuvat poistuvat ja lataaminen onnistuu. Lataaminen ei tästä huolimatta onnistu, ota yhteyttä tukipalveluumme.

 

Kuva: Näin löydät SOLIDWORKSin asiakasportaalista Register My Products -kohdan.

 

Lisää asennusohjeita löydät tukiportaalistamme. Tukipalvelumme sisältyy SOLIDWORKSin ylläpitopalveluun. Voit luoda portaaliin tunnukset tukipalvelun saamiseksi.


YOU MIGHT ALSO BE INTERESTED


Article thumbnail
Blog | 14.11.2019
SOLIDWORKS 2020 - esimakua uutuuksista ja parannuksista
SOLIDWORKS 2020 on täällä! Maailman suosituimman 3D CAD -ohjelmiston 28. pääversio sisältää yli 200 parannusta ja uutta ominaisuutta, jotka perustuvat pitkälti yli viiden miljoonan käyttäjän …
Read more
Article thumbnail
Blog | 28.6.2016
Onnistunut käyttöönotto: Alkukartoituksesta tukea SOLIDWORKS-ohjelmiston hankintaan
Ainoastaan suunnitteluohjelmaa tuijottaessa jätetään 80% järjestelmän mahdollisuuksista huomioimatta – huolellinen alkukartoitus selvittää asiakkaan tarpeet ja on onnistuneen SOLIDWORKS-ohjelmiston käyttöönoton edellytys. Onnistu näillä vinkeillä!
Read more
Article thumbnail
Blog | 19.1.2018
Vie suunnittelutiedonhallinta seuraavalle tasolle SOLIDWORKS Managen avulla
SOLIDWORKS Managen avulla hallitset nimikkeitä, projekteja ja prosesseja monipuolisesti ja otat ulos tarvitsemanne raportit päätöksenteon tueksi.
Read more